WYSTARTOWAŁA II EDYCJA KONKURSU ZAWODOZNAWCZEGO!
Zapraszamy młodzież z zielonogórskich techników oraz szkół branżowychdo uczestnictwa w II edycji konkursu zawodoznawczego, realizowanego w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Mieście Zielona Góra – projekty realizowane poza formułą ZIT”.
Tegoroczna edycja konkursu ma charakter interaktywnej gry terenowej, realizowanej pod hasłem ‘Poznajemy Zawody”. Jest także jedną z wielu inicjatyw zaplanowanych na przypadający w połowie października Ogólnopolski Tydzień Kariery, którego celem jest popularyzacja wiedzy o doradztwie zawodowym oraz umacnianie samoświadomości zawodowej młodzieży poprzez szereg różnego rodzaju działań edukacyjnych.
Warunkiem przystąpienia do II edycji konkursu zawodoznawczego jest zebranie 3-osobowej drużyny, składającej się z uczniów tej samej szkoły, a następnie złożenie karty zgłoszeniowej w terminie od 4 września do 5 października 2018r. Karty zgłoszeniowe należy składać w biurze szkolnego doradcy zawodowego lub wysyłać drogą pocztową na adres Powiatowego Centrum Doradztwa Zawodowego według wzoru opisanego w Regulaminie Konkursu.
Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela Pani Daria Lisiecka z Powiatowego Centrum Doradztwa Zawodowego, tel.: +48 734 848 121, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz szkolni doradcy zawodowi, których wykaz znajduje się w Regulaminie Konkursu.
Serdecznie zapraszamy do zabawy!
Załączniki:
1. REGULAMIN
3. PLAKAT
PROJEKT POWER - MOBILNOŚĆ PRACOWNIKÓW NA KURSIE W DUSSELDORFIE
Projekty europejskie są bliskie nauczycielom Zespołu Szkół Technicznych, w latach 2017-2019 realizujemy projekt pt.: „Kopernik wraca do szkoły” dofinansowany z Funduszy Europejskich Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, POWERS-2017-1-PL01-KA101-036626. W ramach tego działania nauczycielki Sylwia Wiśniewska i Elżbieta Markiewicz w dniach 08-21.08.2018r. uczestniczyły w szkoleniu językowym w Dusseldorfie w Niemczech. Przez dwa tygodnie nauczycielki uczestniczyły w zajęciach szkoły językowej - Institut für Internationale Kommunikation. Na zorganizowanym kursie rozwijały znajomość języka niemieckiego i wykorzystanie tego języka w praktyce na zajęciach z uczniami. Szkolenie pozwoliło na doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim. Nauczycielki zdobyły doświadczenie realizując zadania praktyczne, poznały różnice kulturowe w poszczególnych krajach i rozwinęły umiejętności pracy na zajęciach w zakresie TIK. Dodatkowo zadaniem uczestników było zaprezentowanie swojego regionu, placówki, w której pracują oraz opisanie systemu kształcenia w kraju. Szkolenie zwiększyło wiedzę o systemie edukacji w różnych krajach m.in. w Niemczech, Turcji, Czechach czy Rosji. Liczba uczestników umożliwiła na nawiązanie nowych kontaktów, które być może zaowocują w przyszłości przygotowaniem projektu partnerskiego. Instytucja goszcząca zorganizowała dla wszystkich bogaty program integracyjny i kulturalny. Popołudniowe spotkania uczestników, wspólne zwiedzanie miasta i okolic oraz wycieczka do Brugii zintegrowały osoby biorące udział w szkoleniu.
Wykorzystanie środków unijnych przez placówki oświatowe to możliwość poznania języka obcego i krajów w ramach UE oraz nawiązania kontaktów z nauczycielami, którzy także chcą zaangażować się w międzynarodowe działania. Jeżeli bliskie są tobie działania międzynarodowe, to zapraszamy do współpracy.
NARODOWE CZYTANIE W 100-LECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w dniach 6 i 7 września 2018 r. włączyli się do siódmej edycji ogólnopolskiej akcji czytania „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego, której patronuje para prezydencka. Uczniowie klas IEL, ITMW, IIE, IIITMW na lekcjach języka polskiego, oraz w czasie przerw w bibliotece szkolnej, dzięki tej niezwykłej lekturze, młodzi ludzie mieli okazję poznać atmosferę wielkiej radości towarzyszącej Polakom w pierwszych latach wolności. Książka opowiada o rodzącej się II Rzeczypospolitej. Mit szklanych domów – wciąż obecny w polskiej kulturze - przybliżył uczestnikom akcji pan dyrektor Mariusz Kita, który był gościem specjalnym akcji. Większość uczniów także chętnie włączyła się do wspólnego czytania niełatwej prozy pisarza. Lektura „Przedwiośnia” stała się okazją przypomnienia historii międzywojnia oraz refleksji nad ważnymi pytania o Polskę.
Obchodzimy w tym roku stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości, dlatego zapraszamy uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły do czytania w 2018 roku 44 tekstów Antologii Niepodległości o odradzającej się i odrodzonej Polsce! Czytanie jest przecież nie tylko sposobem poznawania świata, źródłem przyjemności, a także warunkiem zaistnienia wspólnego kodu kulturowego, który przekształca zbiorowość we wspólnotę.
Ewa Michalak i Sylwia Wiśniewska